Wymogi formalne w umowach konsumenckich

Wymogi_formalne_w_umowach_konsumenckich.png
  • promocja
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin + czas dostawy
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 158,86 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 169,00 zł

158.86
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 158,86 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Wydawca: Wydawnictwo C.H. Beck
Kod produktu: 9788381286701

Opis

Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.

Publikacja w obszerny sposób omawia:

  • ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
  • wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności, wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy, wymóg pisemności po zawarciu umowy),
  • inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności, wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
  • konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej, konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów, odpowiedzialność odszkodowawcza, szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne, konsekwencje administracyjnoprawne),
  • funkcję wymogów formalnych w prawie konsumenckim – ściśle związanej z koncepcją „ochrony przez informację”, na której została zbudowana ochrona konsumenta w prawie unijnym,
  • źródła regulacji wymogów formalnych w prawie UE – zwłaszcza charakterystyce unijnego systemu wymogów formalnych zawartych w dyrektywach konsumenckich oraz ich wykładni w orzecznictwie TSUE,
  • katalog postaci formy szczególnej – specyficznych postaciach wymogów wprowadzanych przez prawo konsumenckie oraz miejscu klasycznych typów formy szczególnej w prawie konsumenckim,
  • skutki naruszenia wymogów formalnych – swoistych konsekwencjach braku zachowania formy szczególnej w prawie konsumenckim, a także stosowaniu w tym zakresie klasycznych instrumentów prawa cywilnego.

Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.

„Bardzo istotnym założeniem całości opracowania jest wzgląd na to, że poddawana analizie krajowa regulacja prawna stanowi implementację przepisów Unii Europejskiej. Ma to ten skutek, że przy tworzeniu, interpretacji i stosowaniu przepisów krajowych należy zapewniać osiąganie tych celów (effet utile), jakie założył prawodawca wspólnotowy. Obowiązek ten rzutuje także na wykładnię odnośnych przepisów, dokonywaną w praktyce ich stosowania i w dotyczącej ich literaturze”

prof. dr hab. Czesława Żuławska


Cena katalogowa (PRZED RABATEM): 169.00
ISBN: 9788381286701
Autorzy: Mateusz Grochowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo C.H. Beck
Wydanie: 1
Liczba stron: 412
Okładka: Twarda
Format: 135x220x26 mm
Wersja publikacji: Książka
Rok publikacji: 2018
Data wydania: 2018-08-30

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Infolinia: +48 513 959 100

e-mail:       info@lexliber.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl